Klara fixa fin fin till fest fest! :'3

Yiiihhooo c:  




Idag har jag sminkat mig för att liksom testa lite till någon gång när jag ska festa festa du fatta ;)
Och jag har tagit lite foton på hur jag gjorde då.

 Och jag kunde bara inte låta bli att testa sminka mig till Emo fast det blev mer Goth när jag tänker efter... :s Aja,Ska bara förklara för vissa som inte har fattat detta Emo är en stil inte att man håller på att skär sig och tycker att livet suger,visst finns det Emos som gör det men det finns fjortsar eller varför inte tilägga mig själv? xd som faktiskt också gör/tycker så liksom du själv som lässer detta har säkert tänkt någon gång att livet suger? visst ?!? :D :D Aww jag är så smart ♥

 Juste jah har shoppat idag lite granna med Agnes också fast bara i en halvtimme för hon blev tuvungen att göra något akut haha inte vet jah vad... Och Mina skulle ha varit med men hon kom aldrig... haha wierd dag... Juste jah... jag shoppa själv då från 2till 5 haha köpte 1 tröja 1 par byxor med skärp med! (Y),ring,halsband,frukt smootihe,en lott som skänker 10spän till bröstcancern,och ett tugumi hihi yumi ♥ När jag hade shoppat klart och klockan var 5 (jag gick runt och fråga alla i varje butik vah klockan vah  8D apa kul.) då skulle mamma parkera utanför parkeringen men hon kom aldrig och jag frös en heldel och blev bara mera och mera orolig så gissa vad jag gör? jag går in i en sko affär skakande och frågar så där charmit som jag är...: Får jag låna telefonen annars kan jag typ inte komma hem :'/ . Hon som stog i kassan svara: Asså inte ens jag får låna den jag är jätte lädsen men kan värkligen inte hjälpa dig. Men då vare en super duper snäll tjej som sa att jag fick låna hennes och jag bah:...ahha em tack tack så jätte jätte mycket!
Hon bah:lungt :)
Kärlek till henne ♥ :)....
Jag blir värsta rörd och ringer mamma.Samtalet:
Mamma:Anna Martinsson här.
Jag:Klara Martinsson här.
Jag:duh,asså vart fan är du???
Mamma:Aaa men ja kommer nu är snart här så vad har du gjort på stan med tjejerna då,har ni shoppat nått fint? :)
Jag:Aaa en massa,men kan värkligen inte prata mer herrå.
Mamma:hej då.
Sen så kom mamma och hämta mig då.
När jag kom hem så fanns det ett paket till mig :D ♥ Från Mihelle (eller det stog inte det men kände igen skrivstilen ;) ) Så jag ska ringa henne imorgon och tacka :)

Föresten så färga jag håret rött i förgår :D

Här kommer bilderna och faktan hur jag gjorde:
Så här såg det ut inann jag började så blev tvungen att städa lite...




Så ska det se ut fin fint ♥

Nu börjar vi med själva sminkningen...

1.
Börja med concealer och dölj finnar så sår och näsan :d näsan tar jag för då blir inte näsan röd när det är fest ute :)

2.
Sedan tar du puder på hela ansikte.

3.Nu är det dags för läpparna...
Då jag börjar med ett ganska ljust rosa läppstift.
 

4. Efter det använder jag ett ganska genomskinligt men glansigt läppstifft (går lika bra med bara läppglans) över det första läppstiftet och liksom blandar dom 2 dåh.



5.
Nu är vi klara med läpparna och ska börja sikta på ögonen.
Jag börjar med en vit eyeliner den använder jag på både över och nere på ögat  men även där:
Det är ganska oserösa bilder men det får ni leva med annars är ni tråkiga ;P
6. Nu använder jag en beige ögonskugga över hella ögat. Nu borde det se ut så här:



7.  Nu använder jag mig av en lilla ögonskugga (ser bara brun ut på bilden) och en topz ska bah tilläga att...I looooovve them för att dom är så underbart bra till allt inte bara till öronvax ;)

Till ögonskuggan:  Jag använder den liksom högst där uppe :3

8.
Nu tar jag den ljusrosa ögonskuggan och använder den på halva ögon locket.


Haha det blir fett fula bilder med blixt men måste använda dett för att ni ska kunna se :$

9.  Nu böjer jag ögonfransarna med hjälp av en ögonböjare.

10. Nu äre mascara mascara Wieee ♥♥♥
Börjar med min första mascara.
 Många har sagt att den ska vara så brah och bla bla men  det tycker inte jag :0)

Andra Mascaran som är bra till ögonfransarna där nere på nerevåningen altså :D

 haha,min blick: ding ding köp den ding ding på rea ding ding  xd
 Den är sååå lång därför blir den lättare att ta på nerevåningen x) man måste fokusera mycket när man målar på nerevåningen...

Sist och den minsta mascaran dåh :)
Många anser att den här mascaran ska vara jätte dålig inte dålig men bättre och biligare en dom andra ;)

11. Nu äre dags för håret då jag flättar håret men spara lite hår som kan hänga ner.locka gärna håret innan  du börjar flätta(som ni ser har jag redan gjort det)

12. Tips: om du inte vill ha stora fetta hår snoddar när du har tunt hår som mig :rolleyes: så kan man använda häst snoddar funkar utmärkt! :)

13.  Tupera håret.

14. Har du långt och absolut inte tunt hår så äre fint att ha en liten roset eller blomma framför snodden men ni ser juh hur fult det blev på bilden att ha dett med tunt hår därför satte jag blomman i lugge istället :) Men man kan juh alltid ha vilken accessoar man vill ha :) I det här fallet använde jag det här bandet:
Haha OMFG klockan är 05:15 :ooo
 
15.
Nu äre klart! Lägg in en cool t-shirt och ett par coola braller och lite flera accessoarer :)

   
Trackback
RSS 2.0